בניית דק בחצר – איזה סוג לבחור

בניית דק בחצר היא אופציה מרשימה ביותר שתרצף את הגינה או את משטח הבית באמצעות לוחות עץ טבעי שיעניקו מראה כפרי ומגע נעים לכפות הרגליים שלנו. דק הוא למעשה רצפה שבנויה מעץ שמורכבת על גבי תשתית עשויה עץ או מתכת. יש כיום סוגי דק רבים כגון: עץ איפאה, עץ אורן, עץ טיק או במבוק. בניית דק בגינה שלנו, תשווה מראה פסטורלי ויוקרתי לכל חלל הבית ועם זאת, תחסכו גם כסף רב בהוצאות המים מאחר ולא  תאלצו לבזבז מים בהשקיית הגינה. בכל תהליך של בניית דק בגינה המודרנית, מוטב יהיה לקבל את כל האינפורמציה מחברה שמומחית בהקמת גינות, היא תדע לסייע בבחירת סוג הדק המתאים לגינה, בהתאם לתנאיה ובהתאם לתקציב הקיים.

בניית דק בחצר

בניית דק בחצר

סוגי דק לגינה

דק איפאה

דק מעץ איפאה נחשב לדק יוקרתי, חזק, בעל גוון כהה ומראה מרהיב במיוחד. דק זה עמיד גם בפני מזיקים, רטיבות ולחות. אי תחזוקה של הדק לא תהרוס אותו אולם, מבחינה אסתטית כדאי לשמר את המראה שלו ולשמן אותו לפחות שלוש פעמים בשנה.

דק אורן

דק מעץ אורן נחשב לדק זול ביחס לשאר סוגי הדקים. על אף המראה היפה שלו והמחיר המשתלם, חשוב לדעת שדק אורן מצריך תחזוקה.

דק טיק

מקורו של עץ הטיק הינו בבורמה ומדרום אמריקה. מלבד היופי הייחודי שלו, עץ הטיק ניחן בעוד תכונות כמו עמידה בתנאי אקלים קשים, עמידה בפני לחות וגם בפני מליחות. דק מעץ טיק ידרוש תחזוקה שוטפת של שימון וצביעה כדי לתחזק מראה מרשים לאורך שנים ובנוסף, מחירו יקר.

דק קומארו

דק קומארו בנוי מלוחות עץ חזקים שגם הם מגיעים מדרום אמריקה. הגוון של הקומארו הוא כהה והטקסטורה שלו חלקה. גם עץ זה דורש תחזוקה שוטפת של צביעה ושימון, דק שנחשב ליותר זול מהאיפאה והטיק, אבל יקר יותר מעץ האורן.

דק במבוק רב שכבתי

דק זה מקרין מראה טבעי ויפיפה לגינה. אולם, לא כמו בעצים האקזוטיים האחרים, התחזוקה שלו נחשבת קלה ואינה מצריכה איש מקצוע כדי לשייף את הבמבוק. דק במבוק רב שכבתי נחשב לדק מוכר עלי ידי הארגון העולמי FSC, כמוצר ידידותי לסביבה.

דק סינטטי

דק סינטטי הוא שילוב של פולימרים ועץ ממוחזר שמספק תוצר איכותי לגינה. עמידותו של הדק הסינטטי הינה גבוהה והיא תתאים לאקלים קיצוני ביותר. דק סינטטי נחשב לבטיחותי  בייחוד בכל הקשור להחלקה באזורי לחות כמו בריכה בגינה וכדומה. בנוסף, דקים סינטטיים אינם דורשים תחזוקה כלל וזה יתרון משמעותי.

בניית דקי בגינה עם חברה מקצועית

כדי למקם את הדק בגינה שלכם בצורה מקצועית ואיכותית שהוא יחזיק לאורך שנים, חשוב להסתייע באנשי מקצוע מתאימים שיש להם ניסיון בהקמת גינות ודקים בגינה. בניית דקים תדרוש טיפול מקדים בריצוף הקיים בגינה, הרחקה של כל מקור מים מהאזור, קידוח כלונסאות בטון שישמשו לתשתית הדק ועוד. חברה מקצועית תדע גם למקם את הדק בצורות ובזוויות שונות באופן שיאפשר להם להשתלב עם יתר האלמנטים הסביבתיים (כמו: בריכות שחייה, גרם מדרגות, עצים וצמחים, שבילים וכדומה). כל דק ידרוש תחזוקה ושימור ולכן יש חשיבות להתאים את הדק לתנאי מזג האוויר ולהצליח להגן עליו מכל חשיפה למים או ללחות. חברה מקצועית תקים את הדק באופן שיחזיק לאורך שנים ארוכות באמצעות פעולות שמאריכות חיים תוך הקפדה בשימוש בחומרי גלם מובחרים ביותר.