הקמת גינה – כל מה שרציתם לדעת

הקמת גינה בחצר הבית שלנו היא בהחלט השקעה שדורשת תכנון מוקפד מראש והבנה של כל מנעד הצרכים והרצונות שלנו. לעיתים נדמה כי מדובר בבחירה של צמחיה ותו לא, אולם, מי שכבר הייתה לו גינה בעבר מבין שמדובר בהרבה יותר מבחירה של צמחים ושתילים וכדי להגיע למנוחה ולנחלה בגינה הפרטית שלכם יש כמה דברים שחשוב לדעת כדי למנוע טעויות ולמקסם את השטח שלכם לכדי גינה ירוקה ומלבבת. במאמר זה נענה על מספר שאלות שיסייעו לכם לדעת את כל מה שחשוב על הקמת גינות.

הקמת גינה - כל מה שרציתם לדעת

הקמת גינה – כל מה שרציתם לדעת

גינה היא עניין של טעם

גינה היא למעשה אזור מורחב של הבית שנמצא תחת כיפת השמיים וחשוף לתנאי מזג האוויר וכך גם מאפשר מקום לרגיעה והנאה. גינה היא היא מקור לאירוח, למשחקי חוץ, מה שבבית לא ניתן לעשות (משחקי כדור, התרגעות בערסל או בנדנדה), ולכן מדובר בתוספת שמוסיפה הרבה מאוד לאיכות החיים של כולנו. עם זאת, כל גינה נראית אחרת ומי שבקיא בעולם הגינות מסוגל גם לנתח את אופי הדיירים לפי העיצוב והבחירות שלהם. על כן, בכל מה שנוגע לתחום עיצוב הגינה, חשוב שאדם שהוא מתכנן גינות יכיר בטעם האישי ובצרכים של הלקוחות שלו וידע להתאים את עיצוב הגינה בהתאם לזאת.

מה השימוש שלנו בגינה?

השלב המהותי ביותר בכל עיצוב גינה הוא ההבנה מה אנו רוצים שהיא תכיל בתוכה ומה השימוש שנרצה לעשות בה. היה ויש ילדים קטנים בבית, ככל הנראה שתרצו להתאים את הגינה עבורם ולכן יש לדאוג להקצות אזור למשחקים. באותה מידה נרצה להקצות אזור שהוא מיועד לאירוח וישיבה. בנוסף, אם אתם מאוד אוהבים לבשל אולי תרצו לבנות פינת מנגל בגינה או אולי להוסיף מטבח חוץ ועוד. חשוב להתייעץ עם כל דיירי הבית לגבי הציפיות שלהם מהגינה ורק לאחר שהתגבש רעיון שמתחשב בכולם, ניתן לשרטט שרטוט ראשוני של הגינה שמצליח לענות על כל הדרישות יחד.

בחירה בחומרי גלם איכותיים

כבר בשלב הראשון של תכנון הגינה יש לבחור בחומרי גלם איכותיים, נכון שמדובר בעצים ואדמה שהם החומר גלם העיקרי, אולם לא רק. יש חומרים שיעניקו לגינה את האופי המיוחד כמו סלעים, אבני דרך יפות, דק מעץ או כדים לצדי השביל ועוד. גם בחירה בסוג הצמחייה יכולה להיות מקורית ומעניינת, כמו צמחים לא מקומיים, שמיובאים מחו”ל, ייצרו אופי ייחודי לגינה. נציין בהקשר לזה שכל בחירה בצמחייה תאלץ להתאים לתנאי הגינה ולאזור הגיאוגרפי בו היא ממוקמת.

האם ניתן להקים גינה בכל תנאי שטח?

התשובה לשאלה זו היא שגינה אכן יכולה להתקיים בכל מקום כל עוד יש לה תנאי אור ושמש שהם סבירים. כמו כן, צריכה להיות מערכת השקיה שמתאימה לתנאים הללו ושמגיעה לכל שתיל וצמח. בנוסף, מוכרח להיות באותו המקום שבו מקימים את הגינה גם ניקוז איכותי שמאפשר חלחול של המים בצורה תקינה. עם כל התנאים הללו קיימים, כל מעצב גינה ידע להקים את הגינה המיוחלת.

התחשבו בתקציב שלכם

אפשרויות הקמת גינה הן אינסופיות. הקמת גינה יכולה לעלות כמה אלפים בודדים או להסתכם בכמה במאות אלפי שקלים. ההמלצה היא, כל עוד יש תקציב שהוא מוגבל כדאי יהיה להתמקד בדברים החשובים ביותר ובהם להשקיע את רוב התקציב. לדוג’ אם ממש תרצו עצי פרי בגינה, דעו שמדובר בהשקעה יקרה ולכן כדאי יהיה להשקיע בהם יותר ובכל השאר קצת פחות, הכל תלוי למעשה בהעדפות האישיות שלכם.