התקנת טפטפות בגינות

אחת הדרכים לשמור על איכות הגינה היא התקנת טפטפות בגינות שיספקו מים לכל הצמחייה שפרושה בגינה שלנו. מערכת זו תסייע לספק מים לכל שתיל וערוגה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת בהתאם לצורך ולדרישה וכך תחסוך בכמויות מים מבלי שיתבזבזו לשווא. כשאנחנו מדברים על התקנה של מערכת טפטפות, יש לבחור באיש מקצוע מיומן ומנוסה וזאת בשל הצורך בתכנון איכותי ומוקפד וחלוקה של שטח הגינה לפי אזורים. במאמר זה נרחיב אודות השירות שתקבלו בפריסת מערכת השקיה חכמה ומתקדמת – טפטפות.

התקנת טפטפות בגינות

התקנת טפטפות בגינות

תהליך הרכבת מערכת השקיה

לפני הכל, חשוב להבין שהתקנת מערכת השקיה תיארך לרוב מספר שעות וזאת יהיה בהתאם לגודל שטח הגינה ולפי המרוכבות של המערכת שבחרתם.
השלב הראשוני בתהליך יהיה התקנת ראש המערכת ובנית פתחים. בכל הנוגע לראש המערכת, רצוי להבין שיש שני סוגים של מחשב השקיה.

– מחשב AC – שמוזן באמצעות חשמל, עם סוללת גיבוי.

– מחשב DC – שפועל על ידי סוללות.

כל מערכות השקיה האוטומטיות בנויות מראש מרכזי ששולח מים לכמה וכמה ברזים, כשמספר הברזים יקבע לפי כל אזור בגינה.
כל ברז יזרים כמות מים לאזור אחר בגינה והפעולה הנכונה תהייה התקנה של מחשב ששולט על כל ברז בצורה עצמאית, משמע בצורה נפרדת.

דישון הגינה שלכם

אם אתם לפני תהליך התקנה של מערכת השקייה, חשוב להתייחס גם לכל נושא הדישון של הגינה. במערכות רבות שנבנות עם ראש מערכת, נהוג יהיה להוסיף משאבה שמדשנת ומזינה את כל הקווים שמחוברים למערכת עצמה. המשאבה תכיל בתוכה דשן בתצורה נוזלית שמסייע להזין את הצמחים והעצים בגינה וכך גם מגן עליהם. יש למלא את המשאבה בדשן נוזלי בתדירות של שלוש פעמים בשנה, אולם התדירות יכולה להשתנות בהתאם לשיקול כזה או אחר, כמו סוג הצמחייה שנמצאת בגינה או בהתאם לשטח שלה. חשוב לקחת בחשבון שהוספת  דישון למערכת ההשקייה, תייקר את העלות של המערכת אך יחד עם זאת, ברור כי מדובר בפעולה מהותית ולעיתים אף הכרחית, שתסייע בעיקר לטובת שימור והגנה על כל הצמחים בגינה.

בעל מקצוע להתקנת מערכת השקייה

בכל תכנון של הקמת גינה פרטית או במסגרת שיפוץ גינות בבניינים משותפים, בחירה מוצלחת של בעל מקצוע מומחה בהתקנת טפטפות בגינה היא משמעותית. פרויקט מהסוג הזה דורש תכנון מדוקדק ומושקע שטמון בו, מלבד ההתקנה עצמה, גם חלוקה מקצועית של כל השטח הקיים בשביל להצליח לבצע השקיה מודולרית בהתאם לקבוצות השייכות כגון טפטפות לשתילים ועצים, לערוגות ולמדשאה. הנימוק הוא שבלי חלוקה ראויה וחכמה לאזורים ושליטה דיפרנציאלית בכל שטח וקבוצת צמחים, יכול להיגרם הרבה נזק לכל שטח הגינה, וגם נזק כלכלי. מלבד הפעולות השוטפות של גזימת עצי פרי והטיפול האישי בהם שמצריך הבנה וידע, עצי פרי גם ידרשו כמויות רבות של מים על מנת לשגשג ולהעניק מפירותיהם. לרוב מדובר בכמות רבה יותר מאשר צמחיה שנמצאת בשטח מוצל בגינה למשל ויש חשיבות לבצע את החלוקה בצורה נכונה.

עוד דבר שחשוב לקחת בחשבון הוא השקיה של דשא בגינה בעזרת המערכת. עבור דשא בגינה, לרוב נתבקש צורת השקיה שנקראת המטרה ולא טפטוף ולפי כך יידרש לחץ מים שונה. לרוב, לחץ המים עבור מדשאה הוא לפחות ארבע אטמוספירות, משמע בערך פי שתיים מהלחץ שיש בטפטפות. על מנת להבטיח זאת, יידרש מאתנו לפצל את הצנרת לפי כמות המתזים שנתקין בגינה וכמובן בהתאם לגודל של השטח שבו יש לפעול בהתאם לצורת המטרה.

צרו קשר לקבלת ייעוץ:

טלפון: 050-2007191

דוא”ל: [email protected]