סוגי עץ לבניית דק

דק הוא משטח מרוצף שמספק לא רק מראה אסתטי לגינה כי אם גם אזור שכיף להתהלך עליו, לשהות לצדו וכדומה. המגע הנעים והחם של החומר שנמצא תחת כפות הרגליים יעניק תוספת עיצובית נפלאה לחלל הגינה שלכם. אחת הבחירות המשמעותיות בכל תכנון דק, הוא הבחירה בחומר גלם שניתן לעבוד באמצעותו, ואם אתם חושקים גם בדק עץ טבעי בגינה או מעוניינים בבניית דק סינטטי, מומלץ שתכירו את כל סוגי העץ שישמשו אתכם לבנייה של דק, את היתרונות ובחסרונות של כל אחד.

סוגי עץ לבניית דק

סוגי עץ לבניית דק

דק מעץ קשה, או דק מעץ רך?

הצעד הראשון לפני בחירה בסוג העץ היא לדעת את מנעד ההבדלים בין עץ שהוא קשה לעץ רך. לקטגוריה של העץ הקשה משתייכים סוגי עץ שגדלים באיטיות, מדובר בעצים שמסוגלים לגדול לגדלים גבוהים במיוחד, עצים עם צמרת גבוהה ועם עלים עם שטח פנים גדול, לרוב מדובר בעצים שהם נשירים. בין יתר סוגי העצים הקשים נמנים עץ טיק, איפאה, מהגוני ועוד. בישראל אפשר יהיה להשיג את רוב סוגי העץ הקשה אך יש כמה מהם שהשימוש בהם הינו שכיח יותר בשל הזמינות הגבוהה, שמשפיעה גם על המחיר. ככל שהדבר קשור יהיה לבניית דקים יש לדעת לעשות התאמה גם למזג האוויר שכן הדק יימצא בחוץ, לרוב בלי קירוי או חיפוי, כשהוא חשוף לכל פגעי האקלים.

עץ רך

לקטגוריית העץ הרך משתייכים כל העצים שגדלים במהרה, אלה שהם אינם נשירים ויש עליה לרוב מחטים. דוג’ לסוגי עץ רך בהם יש שימוש תעשייתי בכל העולם הם אורן, אשוח וארז. העץ הרך בו שנעשה בו שימוש תדיר בארץ, לרבות בניית דק הוא האורן. נדגיש שעץ קשה ניחן בעמידות הרבה יותר גובהה מעץ שהוא רך, אולם המחיר שלו יקר הרבה יותר. עץ רך עשוי לחלוטין לספק מענה אידיאלי, אולם חשוב יהיה לוודא שהוא עבר את הטיפול הנדרש לשיפור עמידתו מול נזקים ופגעי מזג האוויר. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון זה שדק מעץ שהוא רך ידרוש הרבה יורת תחזוקה מעץ קשה.

דק מעץ אורן

היקף השימוש התעשייתי בעץ אורן בארץ הוא הרב ביותר מבין כל סוגי העצים. בניית דק אורן יראה חזק ויפה, מאחר ומדובר בעץ רך תתבקשו לתחזק אותו כראוי כגון, ללטש אותו ולצבוע אותו מחדש , לשמן בשמן שמיועד לדקים ועוד. התדירות שבה תדרשו לטפל בו תהיה תלויה בכמות השחיקה והחשיפה שתהייה לדק מול מזג האוויר.

דק מעץ איפאה

בניית דק איפאה הינה בנייה של עץ מסוג קשה ונעשה בו שימוש נרחב ביותר בארץ לבנייה של דקים. עץ כזה מיובא היישר מיערות הגשם בברזיל. הוא נחשב לעץ מרשים ביופיו ומגיע במנעד של גוונים ירוק חום. דק מעץ איפאה יהיה מאוד עמיד וידרוש מינימום תחזוקה והעלות שלו יקרה ביחס לדק אורן. מאחר ומדובר בעץ קשה הוא יהיה הרבה פחות נוח לעיבוד וכדאי לוודא שלבעלי המקצוע שיכינו עבורכם את המלאכה של התקנת הדק יהיה מספיק ניסיון בעבודה מול עץ מסוג איפאה.

דק מעץ טיק

עץ טיק נחשב לעץ מאוד עמיד ואיכותי, הוא נחשב לעץ יקר יחסית, ההוצאה הגבוהה יכולה להצדיק את עצמה במידה וחשוב לכם יהיה להשיג מראה יוקרתי במיוחד. לעץ טיק יש תכולה גבוהה של שמן, מה שהופך אותו נעים מאוד למגע, בעל ניחוח מיוחד ועם עמידות גבוהה מול פגעי מזג אוויר ומזיקים. צפיפות הסיבים ורמת הקושי הינה גבוהה ותבטיח עמידות גם מפני שחיקה.