ריצוף שביל כניסה לבית

שביל הכניסה לבית הוא למעשה השביל שמקשר בין חלל הבית לבין העולם החיצוני. שביל זה יוביל את כל דיירי הבית, כבר מהכניסה הראשית דרך הגינה המוריקה, לעבר יום חדש שצופן אינספור הפתעות. על רצפות השביל יפסעו מבוגרים, ילדים וכל אורח שיבקש לראות את פני דיירי הבית, ולכן אפשר להגיד שהשביל הוא לחיצת היד והרושם הראשוני עבור כל אדם שמגיע לבקר. בהתאם לזאת, צריך לקחת בחשבון את ריצוף שביל כניסה לבית, שיהיה נוח להליכה ובטיחותי לכל אדם ויהווה קו מתאר בין ערוגות הפרחים, הדשא ושאר הצמחייה.

ריצוף שביל כניסה לבית

כשנפנים את מכלול תפקידיו של השביל, נוכל למעשה להבין עד כמה חשוב יהיה לבחור עבורו ריצוף חוץ בהתאם. במאמר זה תוכלו להתרשם על סוגי הריצוף הקיימים בהתאם למנעד השיקולים, האסתטיים והפרקטיים כאחד, שאותם צריך לקחת בחשבון בכל בחירה לריצוף מרפסת או ריצוף שביל הגישה לבית.

קו מקשר בין הבית והחצר

אנו נוטים להשקיע רבות בכל העיצוב של הבית, בפנים החלל וגם מחוצה לו. לא פעם יוצא ששביל הכניסה אינו נלקח בחשבון בכל תכנון והקמת הגינה, שכן הוא נמצא בשטח פתוח ולא נחשב באמת לחלק אינטגרלי מחלל הגינה או הבית, כי רוב ייעודו בעיקר לשרטט את הדרך מהרחוב לדלת הראשית של הבית. יש מי שבוחר לרצף את שביל הכניסה לבית בריצוף זהה לאותו ריצוף שיש ברחבה סביב דלת הכניסה (מה שמכונה מבואת הכניסה), או לחילופין באריחים שמרצפים את פנים הבית. בחירה כזו תתאפשר רק במידה ומדובר בריצוף שתואם גם לפנים הבית וגם לריצוף חוץ – משמע, הוא מספיק עמיד מול כל נזקי מזג האוויר, ולא יעשה חלקלק ומסוכן בימים גשומים. במקומות בהם מזג האוויר עשוי להיות קר ואף מתחת לאפס, חשוב מאוד לדאוג שהריצוף יהיה מחוספס כדי שניתן יהיה ללכת עליו בבטחה, גם אם תצטבר עליו שכבת קרח.

אריחי אבן

אריחי אבן הינם בחירה מצוינת לריצוף השביל שמקשר בין החוץ לפנים הבית משום שהם בעיקר נחשבים לעמידים ומרשימים למראה. ניתן גם לבחור באריחי אבן זהים לאלה שישמשו לריצוף בתוך פנים הבית – אולם רמת הגימור בחוץ תהייה הרבה יותר גסה ומותאמת לתנאי חוץ. במרוצת השנים, האריחים יכולים לשנות במקצת את המראה, אולם זה לא יגרע מהיופי שלהם אלא רק יעצים אותו. יש לא מעט סוגים של אבנים שישמשו לריצוף חוץ וגם פנים – כמו אבן גיר, בזלת וכדומה. עבור מראה פחות מוקפד ומעונב, ניתן לבחור באבני מדרך – שהן בעצם חלקים שנכרתו מסלעים. ניתן למצוא היום אבנים בכל הגדלים וממגוון הסוגים והמינים כגון גרניט פורצלן, בזלת, שיש טבעי, קוורץ וכדומה.

ריצוף שביל כניסה לבית

רצפות בטון

אופציה נוספת הינה מרצפות בטון לגינה, שכן גם אלה יכולות להתאים לריצוף שביל הכניסה לבית מאחר והן איתנות, משובחות, חזקות מאוד ומגיעות במגוון דגמים לבחירה. מרצפות בטון שמיועדות לריצוף שביל כניסה לבית, צריכות להגיע בעובי של שבעה ס”מ לכל הפחות. הבטון צריך להיות חלק, עם דגם או ציור שמוטבע עליו או מעוטר באבני פסיפס שמקשטות את כל גב הבטון. היתרונות במרצפות בטון שהן דורשות מינימום תחזוקה, מאוד קל להתקין אותן, הן מצליחות לשמור על מראה יפה לשנים ארוכות ולא נוטות לפתח סדקים או שברים. עוד פתרונות ייחודיים לשביל הכניסה לבית יכולים להיות גם שביל עשוי מחלקי עץ חתוך, אבנים משתלבות, אריחי קרמיקה משובצים, קורות עץ, יציקות בטון, אבני חצץ נוחות לדריכה מגודרות בין אבני שפה וכדומה.

צרו קשר לקבלת ייעוץ:

טלפון: 050-2007191

דוא”ל: [email protected]