הקמת גינות במרכז הארץ

הקמת גינות במרכז הארץ

הקמת גינות במרכז הארץ

הקמת גינה היא אחד הדברים היותר מורכבים מצד אחד אבל גורמים לנחת רוח והרבה הנאה מצד שני, לבעלי בתים או לדיירים בבניינים שהשכילו להקים גינה איכותית וצבעונית. הקמת גינות חייבת להתבצע לאחר שהוקדשה לנושא מחשבה רבה ומלאכת תכנון קפדנית. מהם הדגשים החשובים שיש לשים אליהם לב בעת שמבצעים תכנון גינה? כיצד מתכננים גינה בצורה כזאת שהיא גם תהיה יפה ונעימה לעין וגם חסכונית בעלויות התפעול השוטפות שלה? היכן ניתן להזמין תכנון גינות חסכוניות מצד אחד, ואסתטיות ויפות לעין מצד שני?

הקמת גינה – דגשים חשובים

הקמת גינות במרכז ובכלל, חייבת להתייחס לאמות המידה הבאות: אסתטיקה ויופי, פריחה לאורך כל ימות השנה או לכל הפחות בחלק גדול ממנה, מערכות השקיה חכמות וחסכוניות וכן הקצאת אזורים בגינה, במידת האפשר, לנוכחות של דיירי הבית או הבניין שיוכלו ליהנות מהגינה באופן בלתי אמצעי. הגינה צריכה להפוך לריאה הירוקה של הבית ולמקום המנוחה והשהייה האולטימטיבי של הדיירים בבית, ובמידת האפשר גם של אורחים המגיעים אליו מעת לעת. מצד שני, התכנון צריך לקחת בחשבון את הצד הפיננסי ולהפחית ככל האפשר הן את עלויות ההקמה והן את העלויות של תחזוקת הגינה. עם זאת, בבחירה שבין עלויות הקמה יקרות וחסכוניות בהמשך לבין עלויות הקמה נמוכות והוצאות גבוהות בהמשך, האפשרות הראשונה היא הכדאית ביותר. כיוון שהחלק הארי של ההוצאות בגינה הוא ההשקיה שלה והתחזוקה, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא הקמת מערכות השקיה חכמות לחיסכון במים ושתילת צמחייה או נטיעת עצים שהטיפול בהם פשוט יחסית ואיננו דורש ידע מורכב.

תכנון גינה – שילוב של אסתטיקה וחיסכון

תכנון הגינה חייב, כאמור, לשלב בין אסתטיקה וחיסכון. באשר לאסתטיקה – הצמחייה חייבת להיות מתוכננת כך שהצבעים בגינה לא יצרו אפקט דיסוננטי, אלא ישתלבו היטב אלה עם אלה. בנוסף, חשוב לתכנן את הגינה כך שבכל רגע נתון תהייה בה צמחיה פורחת. לשם כך חייבים להכיר את עונת הפריחה של הצמחייה ולשתול באופן שימנע או לכל היותר יצמצם את המצבים שבהם הגינה איננה פורחת כלל.

באשר לחיסכון, יש שני אמצעים חשובים להשיג אותו. האחד – התקנת מערכות השקיה חכמות לגינה. מערכות כאלה מתזמנות את מועדי ההשקיה בהתאם לתכנון מראש מצד אחד, ומבצעות את ההשקיה בצורה מדויקת מצד שני. גינות חסכוניות עשויות לחסוך יותר ממחצית מהוצאות ההשקיה ולצמצם את זמני ההשקיה הנדרשים. חשוב לציין בעניין זה, כי הוצאות ההשקיה הן ההוצאות המשמעותיות ביותר בתחזוקת הגינה. עוד חשוב לציין כי בבתים משותפים עלויות התחזוקה וההשקיה מתחלקות בין כל הדיירים, וככל שהעלויות זולות יותר, חשבון המים של כל אחד מהדיירים קטן. בנוסף, כיון שלכל דייר יש הקצאה של כמותי מסוימת של מים, צריכה מעבר לכמות הזאת עלולה להעלות את התשלומים עבור המים בצורה ניכרת.

האמצעי השני לחיסכון הוא שתילת צמחייה שאיננה דורשת פעולות תחזוקה אינטנסיביות. ככל שהתחזוקה הנדרשת אינטנסיבית יותר, כך העלויות שלה גבוהות יותר. בחירה מושכלת של הצמחייה, עשויה לחסוך מאות שקלים בשנה לכל דייר.

בחירת מומחים לביצוע הקמת גינות

השיטה המקובלת לבחירת אנשי המקצוע שיבצעו עבורכם תכנון גינה ובנייה שלה, עוברת דרך המלצות מצד אחד, ובדיקת פרויקטים קודמים מצד שני. כיון שמדובר בתחום שביצוע נכון שלו עשוי לחסוך לא מעט כסף, חשוב להקדיש תשומת לב מרובה לעניין. בנוסף, יש להקדיש תשומת לב גם לבחירת סוג הצמחייה והאופי שלה, ולקבל מראש הסכמה של כלל הדיירים לבחירה. אם יש לכם עניין בהקמת גינה חדשה, אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת ועשו צעד חשוב להקמת גינה אסתטית וחסכונית.

צרו איתנו קשר:

טלפון: 050-2007191

דוא”ל: [email protected]