התקנת מערכות השקיה – מערכת השקיה איכותית ומתוכננת היטב לגינה הביתית, מאפשרת טיפול יעיל יותר בגינה ומבטיחה אספקת מים קבועה לצמחייה, בהתאם לצרכים הספציפיים של כל צמח בנפרד. זאת, באמצעות אוטומציה של התהליך והפחתה משמעותית של המאמץ ותשומת הלב הנדרשים לתחזוקה השוטפת של הגינה ולהשקיה תקופתית שלה. בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא התקנת מערכות השקיה חכמות לאחר הקמת גינה. מדוע נדרשות מערכות השקיה בכלל ומערכות חכמות מהסוג הזה בפרט?  מהם השלבים בתהליך הקמת גינות פרטיות והתקנת מערכות ההשקיה?

התקנת מערכות השקיה

התקנת מערכות השקיה

התקנת מערכות השקיה לגינה – מהם היתרונות?

הקמת גינה מתבצעת בדרך כלל על ידי חברת גינון, שאנשי המקצוע שלה אמונים על תכנון והקמת גינות פרטיות וגנים ציבוריים כאחד. ההקמה דורשת תכנות מדוקדק ותשומת לב רבה בבחירת סוגי הצמחייה השונים והמיקום שלהם בגינה. בחירה נכונה של הצמחייה נועדה להעניק לגינה את המראה הנכון מצד אחד, ולמנוע מצב שבו בתקופות מסוימות בשנה תהיה הגינה ריקה מצמחייה. שתילת צמחים עונתיים שנבחרו בקפידה, תהפוך את הגינה לפנינת חן לאורך כל השנה. בנוסף, יש לשים לב גם לאופי הצמחייה ולהתמקד במידת האפשר בצמחים רב שנתיים, ולא בכאלה המחייבים טיפול ושתילה מחדש בכל שנה. ואולם מעבר לתכנון הגינה והשקעת זמן וממון בבנייה שלה, יש צורך גם לדאוג שהצמחייה תקבל את ההשקיה הראויה.

מערכות השקיה חכמות מאפשרות לבצע כמה משימות במקביל, להשגת התוצאות הטובות ביותר. בראש וראשונה, מערכות השקיה אחראיות לאספקת מים שוטפת לכלל הצמחייה במועדים שתוכנו מראש באמצעות מחשב השקיה איכותי. משימה נוספת של מערכת ההשקיה האוטומטית בגינה, היא לספק לכל סוג של צמחייה את כמות המים הנדרשת לה. הצורך הזה נובע מהעובדה שצמחים שונים נזקקים לכמויות מים שונות. מערכות השקיה חכמות היודעות לווסת את כמויות המים, מאפשרות לשתול צמחים הדורשים טיפול והשקיה שונים אלה לצד אלה. מצד שני, המערכות הללו מייצרות גינה חסכונית במים, כיוון שהן מונעות בזבוז והשקיה מיותרת של צמחים שכלל אינם זקוקים לה.

השלבים בתהליך הקמת הגינה ומערכת ההשקיה

בבואם לבחון התקנה של גינה חדשה, בוחנים המומחים בשלב הראשון את אופי הקרקע והמבנה שלה. בנוסף, הם לוקחים בחשבון בעת התכנון את גודל השטח. זאת, בעיקר במטרה לתכנן כיאות את פרישת הצינורות ואת המבנה של מערכת ההשקיה. בשלב הבא, בוחרים המתכננים את סוגי הצמחייה ומתכננים מראש את המיקום של כל אחד מהם. זאת, במטרה למנוע מצב שבו באזורים מסוימים לא תהיה צמחיה בזמן כזה או אחר במהלך השנה. בחירת הצמחייה נועדה ליצור גם הרמוניה בין הצבעים השונים של הצמחייה העתידית רק בתום התכנון, עוברים לתכנון ובנייה של מערכת ההשקיה. זאת, בדרך כלל, לפני שנשתל אפילו השתיל הראשון.

בהמשך התהליך מותקנת המערכת האמורה, ונפרשים צינורות ההשקיה. פרישת הצינורות מתבצעת בהתאם לצרכים ובהתאם לתכנון הראשוני של הגינה. חשוב לציין בהקשר הזה כי תהליך התכנון וההתקנה של מערכות השקיה ממוחשבות הוא זהה, בין אם מדובר בגינה רחבת היקף ובין אם מדובר בגינה ביתית קטנה. חברת גינון שנשכרה לצורת התכנון וההתקנה של הגינה, תייעץ גם בכל האמור בבחירת הקרקע שהיא המצע שעליו יצמחו השתילים שיובאו לגינה. אם יש בדעתך להקים גינה חדשה, זה המקום הנכון בשבילך להפוך את הכוונה למעשים. צור קשר כבר כעת ועשה צעד ראשון בדרך להקמת גינה וביצוע התקנת מערכות השקיה המותאמות לה. תכנון נכון של הגינה ייתן את אותותיו לאורך שנים, ויעניק לך ולכל בני המשפחה פינת חמד יפה ואסתטית ממש ליד הבית.

צרו איתנו קשר:

טלפון: 050-2007191

דוא”ל: [email protected]