טיפים להקמת גינה

לאחר מעבר לבית עם גינה, נדרש יהיה לחשוב גם על תכנון הגינה. הקמת גינות פרטיות זה עולם ומלואו וכל גינה תאפיין את אופי וסגנון הדיירים שלה וכמובן, את מלוא הצרכים שלהם. בטרם מתחילים לבנות בשטח שבילים ולשתול פרחים, יש לוודא מה התנאים של השטח, איזו סוג אדמה יש בגינה מה ניתן לשתול בה ומה לא, איזו מערכת השקיה מתאימה והיכן תמוקם פינת הישיבה ועוד. במאמר זה נספק מספר טיפים שיסייעו לכל מי שמגלה עניין בתחום הקמת גינות.

טיפים להקמת גינה

טיפים להקמת גינה

תכנון מקדים של הגינה

אז בטרם תתחילו כל פעולת חפירה, תכננו בקפידה כיצד הולכת להראות הגינה שלכם. אילו שתילים תבחרו והיכן תרצו לשתול אותם, אילו עצי פרי תעדיפו, היכן תמוקם מערכת הישיבה, הנדנדה או הפרגולה. הכל יתוכנן בהתאם לתנאי מזג האוויר, כיוון השמש, מידות הגינה ועוד. כמו כן, רצוי לא להעמיס בצמחייה ולהותיר מקום לדשא או מרחב למשחקים של הילדים. בנוסף, אולי תעדיפו להקים דק במקום מדשאה ואם כן מה גדול הדק ואיזה סוג דק? סינטטי? מעץ? תכנון מעמיק ומשורטט של כל האלמנטים והיכן הם ימוקמו בשטח, יהיה חיוני ויבטיח לכם בסופו של תהליך גינה קסומה.

מה סוג המדשאה שתציבו בגינה?

גם בכל הנוגע לדשא יש לעשות בחירה, שכן היום יש דשא סינטטי ויש דשא רגיל שמפיץ ניחוח ירקרק. כאמור, לכל אופציה יש חסרונות ויתרונות, במידה ותבחרו בדשא אמתי זה יוסיף בעיקר לאווירה האותנטית של הגינה, אולם, החיסרון יבוא לידי ביטוי בתחזוקה ובזבוז מים, דשא סינטטי לעומת זאת יחסוך זמן וכסף. בגינה עם דשא סינתטי הגנן יתבקש לגזום רק ענפים ועצים כל חודשיים לערך.

תתאימו את הפרחים בגינה לעונות השנה

בכל הקמת גינה מומלץ להיכנס לרזולוציה של בחירת הגוונים, ולמה? לגוונים של הפרחים תהייה השפעה רבה על הנראות של הגינה והם יוסיפו הרבה אור ומומלץ לבחור בפרחים שהם עמידים יחסית כל עונה, על מנת שתצליחו ליהנות מהפריחה שלהם בקיץ וגם בחורף. השילוב היפה ביותר יהיה שילוב של 3 – 4 סוגי פרחים יחד, שכל אחד בעל צבע שונה ואותם תשתלו סביב הדשא. רצוי להימנע משתילה של פרחים ליד המעברים או השבילים כדי שלא ידרכו עליהם. על מנת לעשות בחירה נאותה של פרחים שעמידים לאורך כל העונה, פרחים שיחזיקו מעמד גם במזג אוויר קיצוני, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שיכול לסייע לכם בבחירה.

אלמנטים מיוחדים נוספים בגינה

אלמנטים שונים בגינה כמו ערסל, פינת ישיבה או בריכת נוי, יהיו נחוצים לדיירים רבים שמעוניינים לנצל את הגינה לפינת מרגוע ואזור אירוח. ערסל יספק לכל דייר מקור מושלם למנוחה ואילו פינת ישיבה תעניק לכל אחד את האפשרות לשתות קפה בבוקר, לארח את המשפחה בסוף שבוע וכדומה. גם הקמה של בריכת נוי תהייה אופציה מיוחדת שתיתן מראה טרופי. ניתן לשלב בה דגים מזנים שונים, מפלים קטנים או מזרקה, מה שיוסיף יוקרה ומראה ייחודי לגינה שלכם.

תסתייעו באיש מקצוע

נדמה כי את הכל ניתן לעשות לבד, אולם הקמת גינות זאת משימה לא פשוטה ועוד לא הזכרנו את התאורה ומערכת השקיה שחשוב לבחור גם אותם בקפידה. לכן, בכל תכנון גינה מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע או בחברת גינון, שמנוסה בהקמת גינות שיוכלו לסייע לכם כבר בתחילת התהליך, למזער את הטעויות ולחסוך לכם בהוצאות רבות. כדאי לבדוק מספר הצעות מחיר מאנשי מקצוע שונים ורק אז לבחור את האדם המתאים ביותר עבורכם, בהתאם להצעה האטרקטיבית ביותר שתקבלו.