בחירת סוג הגינה ואופי הצמחייה המרכיבה אותה, תשפיע לאורך לא מעט שנים על המראה הכללי של הגינה ועל האווירה בה. איך בוחרים את אופי הצמחייה בגינה? מה בין עיצוב בעזרת צמחים טרופיים לגינה, לעיצוב גינות מסוגים אחרים? האם הקמת גינות טרופיות כרוכה בהכרח בשימוש בכמויות גדולות של מים? בהמשך המאמר נרחיב את היריעה בסוגיות הללו, ונעמיק את ההבנה באשר להשפעה של תכנון נכון ויעיל של הגינה הן על המראה הסופי שלה והן על ההוצאות השוטפות הכרוכות בתחזוקה שלה.

הקמת גינות טרופיות

הקמת גינות טרופיות

בחירת אופי הצמחייה בגינה

תכנון גינה נכון, צריך להתייחס לכל ההיבטים השונים שלה. בין השאר, המרכיב העיקרי של הגינה, שהוא סוג הצמחייה שיהיה בה, חייב להיבחר בחכמה ולהיות מותאם הן להעדפות של בעלי הבית והגינה והן לאופי האקלים בישראל. ההעדפות של בעלי הבית נגזרות בדרך כלל מאופי השימוש בגינה. אם מדובר בגינת נוי בלבד, הרי שאופי הצמחייה יהיה בעיקר עם השלכות אסתטיות. אם יש כוונה לעשות שימוש מתמיד בגינה, יש חשיבות לכך שהצמחייה תאפשר הצללה טובה. במקרים כאלה, הצמחייה הטרופית היא אכן פתרון נכון שיש להתייחס אליו ולאמץ אותו. בנוסף, ובהמשך ישיר לקביעה הקודמת, יש צורך להתחשב גם בהשלכות הכספיות של תכנון הגינה.

אחד מסוגי הגינות היותר נחשקים ופופולאריים בישראל, הינו גינה טרופית. מדובר בגינה עם צמחייה עבותה יחסית, אשר חלקים גדולים מהשטח שלה מוצלל גם בימי הקיץ החמים מאד. סוגי הצמחייה הפופולאריים לצורך כך הם דקלים, שרכים וסחלבים, אשר השילוב ביניהם עשוי לייצר את התוצאה הרצויה. אמנם לא מדובר בהכרח בצמחים טרופיים למהדרין, אבל צירוף נכון שלהם יכול לייצר את הרושם הנכון. עיצוב מתאים של הגינה, עשוי לייצר בסיכומו של עניין פנינת חמד שתשרת נאמנה את כל הדיירים בבית.

עיצוב גינה טרופית וגינות אחרות

צמחים טרופיים לגינה או צמחים היוצרים את הרושם המתאים ומספקים צל ומחסה, מהווים שינוי מרענן בנוף הצמחי בישראל. הקמת גינות מהסוג הזה, עם זאת, חייבת להתבצע בצורה מקצועית. בראש וראשונה יש לתכנן את הגינה עד לפרטים הקטנים כולל תלוליות עפר, הגבהות ותכנון מדויק של כלל הצמחייה. זאת, על מנת לא לגרום למצב שצמח אחד יפגע בצמח אחר. בנוסף, יש לתכנן היטב את מערכת ההשקיה, כך שכל אחד מהצמחים יקבל את כמות המים הנדרשת לו. מערכות השקיה מודרניות יכולות להשיג את התוצאה הרצויה בעזרת רכזים ממוחשבים השולטים בכמות המים שמקבל כל צמח, בהתאם לתכנון ולפקודות שהועברו מראש למחשב..

באשר לכמות המים, הקמת גינות בעלות מראה טרופי אינן כרוכות בהכרח בשימוש בכמויות מים יוצאות דופן. זאת, כיון שבחלק מהמקרים ניתן למצוא תחליפים מקומיים לשיחים טרופיים, שאינם דורשים שימוש במים רבים. השימוש במונח גינה טרופית במקרה זה הוא אולי מעט מוגזם, אבל עדיין ניתן למצוא גינות מתוכננות היוצרות את הרושם הכללי של גינות טרופיות. דוגמה טובה לכך הם הדקלים, הצורכים כמות מזערית של מים ומעניקים כמות נדיבה של צל. בנוסף לדקלים ניתן למצוא גם סוגים אחרים של צמחייה, שיש לה מאפיינים דומים לצמחייה הטרופית, אבל צריכת המים שלה נמוכה יחסית. ואולם האלמנט החסכוני ביותר בתכנון גינה בכלל וגינה טרופית בנפרד, הוא תכנון נכון של מערכת ההשקיה.

אם יש לכם רצון ושאיפה להקים גינה טרופית בחצר הבית, אתם נמצאים בהלט במקום הנכון ביותר. צרו קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב לקראת הקמת גינה מהסוג הנדרש. אנשי המקצוע שלנו יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך ובניית פינת החמד אצלכם בבית. תכנון גינה ובנייה שלה הם דברים שככל שיתבצעו צורה מקצועית יותר, כך התוצאה תהיה איכותית והתוצאות שלה יורגשו לאורך שנים.

צרו איתנו קשר:

טלפון: 050-2007191

דוא”ל: [email protected]