מערכות השקיה לגינה

מערכות השקיה לגינה כאשר מתכננים גינות נוי ולא משנה אם מדובר בגינות פרטיות או גינות ציבוריות, אחד האלמנטים החשובים ביותר בתהליך תכנון זה הוא: תכנון מערכת ההשקיה עבור הגינה. מערכת ההשקיה ומערכת הדישון עבור הגינה מהוות את המפתח עבור התפתחות הגינה בצורה טובה ואיכותית. כאשר מתכננים את מערכת ההשקיה לגינה בצורה נכונה, הדבר ישפיע על הנראות של הגינה, על איכות הדשא שבגינה, על הפריחה והצמיחה של הצמחייה בגינה ועוד. תכנון מערכת ההשקיה חייבת להתבצע באופן מדויק ובהתאם לסוג הגינה, גודל הגינה, סוג הצמחים בגינה, תנאי השטח ועוד.

מדוע חשוב לבחור במערכת השקיה טובה לגינה

תהליך הקמת גינה, דורש בו תשומת לב רבה לכל פרמטר הרלוונטי למימוש תהליך זה בצורה מוצלחת. עיצוב גינה פרטית לדוגמא ידרוש בו: בחירת צמחים מתאימה לגינה בהתאם לקרקע, בחירת הדשא הנכון לגינה, בחירת אלמנטים עבור הגינה וכמובן תכנון מערכת ההשקיה לגינה וכן, תכנון של מערכת דשן לגינה. כדאי וחשוב לדעת שמערכות השקיה ודישון טובות ואיכותיות לגינות, יביאו לפיזור נכון הן של המים והן של הדשן בגינה מכיוון שמים ודשן בכמות הרצויה רלוונטיים מאוד לכל גינה, יש לתכנן את המערכות הללו  בהתאם לנתונים השונים של שטח הגינה, מקורות המים שלה, הצמחייה שעתידה לצמוח בה, תנאי האקלים באזור בו מצויה הגינה ועוד. אין ספק שבטרם מתכננים מערכת השקיה לגינה חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע אשר מכירים את התחום, מנוסים בו ויודעים כיצד לתכנן מערכות השקיה לגינות באופן האידאלי.

מערכות השקיה לגינה

מערכות השקיה לגינה

השלבים בתכנון מערכת השקיה לגינות

כאמור, אחד השלבים הנחוצים הן עבור הקמת גינת פרטית והן עבור הקמת גינה ציבורית הוא שלב התכנון של מערכת ההשקיה לגינות. תכנון מערכת ההשקיה לגינות כוללת בה מספר שלבים:

  1. בשלב הראשון יש לזהות את מקור המים הטוב ביותר עבור הגינה. יש לתכנן באופן המדויק את אופן שאיבת המים ואת האחסון של המים. כמו כן, יש לתכנן בצורה האידאלית את מערכת הפצת המים וכן, את מערכת הניקוז, במקרה שיש צורך בכך. מדובר בשלב חשוב ובסיסי מאוד אשר חייב להתייחס לתנאי השטח בגינה, לאקלים ועוד.
  2. בשלב השני יש צורך לתכנן בצורה האידאלית ולבחור בצורה הטובה ביותר את הבקר הראשי של המערכת, אשר שולט על כמויות המים הנדרשות עבור הגינה
  3. תכנון מערכת ההשקיה כולל בו גם את בחירת הסינון המתאים אשר יתבסס על סוג הלכלוך שבמים וכמות הלכלוך שבמים. ניתן למצוא כיום סננים מסוג: דיסק פילטר רשת, חול או חצץ ועוד.
  4. שלב חשוב נוסף הוא תכנון הצנרת של מערכת ההשקיה. מדובר על החלק אשר אחראי על הפצת המים וחשוב מאוד להתאים אותו לצרכים ולדרישות של מבנה השטח הן מבחינת סוג החומר שממנו יהיו עשויים הצינורות והן מבחינת קוטר הצינורות.
  5. תכנון מערכת ההשקיה כולל בו גם את תכנון מערך הטפטפות אשר באמצעותו מתאימים את מרווח ההשקיה של הצמחייה ואת תכנון קצב הטפטוף במהלך ההשקיה.

תכנון מערכות השקיה עבור גינות, זהו תהליך חשוב מאוד במסגרת הקמת גינות פרטיות. חשוב להקים את הגינה הפרטית בצורה האידאלית מבחינת בחירת הצמחייה עבורה, בחירת אלמנטים דקורטיביים דוממים, מבחינת עיצוב הגינה בצורה נכונה ועוד, אך חשוב לא פחות לדאוג לתחזוקת הגינה שכן, היא זו שתשמור על מראה הגינה, על הצמיחה של הצמחים השונים בה והעל הענקת מראה פורח ומלבלב לגינה. חלק חשוב ומהותי בתחזוקת הגינה הוא תחום ההשקיה המתאימה ביותר עבור הגינה ולכן, חשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום הקמת גינות.

צרו איתנו קשר:

טלפון: 050-2007191

דוא”ל: [email protected]