בניית דק על בטון

כדי להתקין את הדק המועדף עליכם תוכלו לעשות את זה באמצעות איש מקצוע או אם תרצו, גם בגפכם בעזרת כמה הנחיות בסיסיות וכשרון טבעי. כאמור, אם ניחנתם בכישרון ויכולת שנדרשים עבור התקנה של דק, תוכלו לחסוך הרבה כסף על התקנה וליהנות ממה שעשיתם בעצמכם. דק בחלל הבית או דק במרפסת יהיה משאלתם של אנשים רבים, שכן מדובר בשדרוג של החלל ועיצוב יוקרתי, מרשים ונעים לכל מזג אוויר ובכל תנאי, מה שהופך את השהות בחלל להרבה יותר נעימה. על מנת לבצע בניית דק על בטון יש להכיר בכמה תנאים ושלבים, עליהם נפרט במאמר לפניכם.

בניית דק על בטון

בניית דק על בטון

תכנון מוקפד

כמו בכל פרויקט או תהליך בנייה שנדרש עבורו תכנון, גם כאן תצטרכו לתכנן בהקפדה את המיקום של הדק, למדוד את הגודל של שטח בחלל שעליו הוא יונח ולבדוק את הפתחים של הדלתות ועוד.

בחרו סוג עץ איכותי

כאמור לכל סוג עץ יהיה את המחיר שלו ואת האיכויות שהוא מביא אתו. סוג העץ משפיע על עלות הדק וכתוצאה מזה גם העלות תהיה משופעת מהבחירה של סוג העץ. יש דק סינטטי ויש דק אורן, עץ איפאה ועץ אלון ועוד, כל אחד מגיע עם עלויות שונות, וכן יתרונות וחסרונות. לרוב, עץ איפאה או עץ גושני יתאימו לבנייה של דק.

בניית דק עץ

לבחירה של  סוג העץ  תהייה השפעה, לא רק על התקציב של הדק, כי אם גם על המראה שלו – עץ טיק למשל, יהיה בעל גוון חום – שחור, ואילו עץ אורן יהיה בעל גוון חום בהיר – עד צהוב. לכל סוג עץ יהיו מאפיינים משלו גם מבחינת האיכות, המשקל, הנוחות ביצוע, עבודות שונות    (כמו חיתוך, ליטוש) וכדומה.

שלבי תכנון דק על תשתית בטון

שלב חשוב בתכנון דק בגינה, הוא תכנון התשתית, יש לדעת שקיים הבדל אם מתקינים את הדק על הדשא או על האדמה, על בטון או על כל ריצוף אחר שקיים בשטח. הכי מומלץ יהיה להתקין את הדק על בטון ואם אין כזה, תוכלו לבחור ליצור מצע של בטון בטרם תרכיבו את הדק.

להלן כל שלבי התקנת דק על בטון:

שלב ראשון – יש לנקות את הבטון בצורה יסודית.

שלב שני –  חשוב לוודא שהבטון מפולס על מנת שהדק יעמוד עליו ישר ולא חלילה יושפע ממקטעי בטון עקומים.

שלב שלישי – שלב זה יש לבחור את התשתית שתונח לפני הדק עצמו והיא לרוב עשויה מעץ אורן שמורכב ישירות על גבי הבטון עצמו.

שלב רביעי – יציקה של בטון – לעיתים תאלצו לצקת בטון כדי לספק את התמיכה הדרושה, זאת במידה והתשתית של הגינה לא תתאים לדק.

שלב חמישי –  ההרכבה – כעת כשאתם מניחים את הדק על גבי המשטח יש להקפיד לקדוח חריצים בתוך קורות העץ, כך למעשה תמנעו מפיצוץ בקורות, בזמן שמחדירים אליו את הברגים הייעודיים.

שלב שישי  – הברגה – כעת כשמבריגים את הקורות לתשתית יש לבצע הברגה אחידה – כך ניתן יהיה לשמור על עמידות של כל הריצוף לאורך זמן, וכן על מראה קלאסי ואיכותי.

שלב שביעי – הקפידו על מרווח – יש להקפיד על מרווח בכל הנחה של קורות העץ, מרווח של ארבע מילימטרים. המרווח מיועד לסייע בעתיד בזמן שהעץ נוטה להתרחב עם הזמן, אז יהיה לו מספיק מקום לכך.